Gå till innehåll

Felanmälan

Observera att vissa felanmälningar faktureras!

Felanmälan görs till HSB Servicecenter - Kontakta HSB – alltid aktuell kontaktinformation
Telefon dagtid: 010-442 11 00
Telefontid måndag, tisdag, onsdag och fredag: 08:00 – 16:30 samt torsdag 08.00-18.00
Telefon till jourmontör övrig tid för akuta fel: 08-695 00 00

Vill du inte uppge personnummer kan du komma vidare direkt till servicecenter genom att trycka fyrkant (#) på din telefon.
Uppge om det rör bostadsrätt eller hyresrätt. Bor man i bostadsrätt måste man också uppge fakturaadress.

Hemsida: https://felanmalan.hsb.se
Ange region HSB Stockholm samt Bostadsrättsföreningen Hagalunden för att senare kunna välja adress och lägenhetsnummer. Efter att du fyllt i alla uppgifter klickar du på Skicka-knappen längst ner på sidan.

Vad faktureras?

Bostadsrätter: Felanmälan av allting som du enligt stadgarna ansvarar för kommer att faktureras dig. Se stadgarna för gränsdragningen (särskilt § 34-43).

Hyresrätter: Felanmälan av inredning och installationer som hyresvärden har försett lägenheten med ingår generellt i hyran. Det finns dock ett antal fall där du som hyresgäst själv ansvarar för skötsel och tillhandahållande av förbrukningsmaterial. Se bifogad förteckning. Om du felanmäler sådant som du själv ansvarar enligt förteckningen kommer arbete och material att faktureras dig.